STKIP PGRI BLITAR

TEACHING CHILDREN TO BE CREATIVE IN LEARNING

M., ALIMULHUDA, M.Pd (2012) TEACHING CHILDREN TO BE CREATIVE IN LEARNING. Cakrawala Pendidikan, 14 (1). pp. 21-24. ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
9Mb

Abstract

Abstrak: Tujuan utama dari penulisan artikel ini adalah untuk lebih menyiapkan pengajaran yang lebih berkualitas guna memenuhi tuntutan akan terciptanya guru professional yang mampu mengajar siswanya dengan lebih baik. Perlu kiranya bagi seorang guru mampu mengajar para siswa untuk lebih kreatif. Model pengajaran divergen adalah salah satu strategi dalam mengajar dimana mana seorang guru harus bisa memberi kesempatan kepada siswa untuk berfikir, bekerja sama dan berbagi mencari kemungkinan jawaban jawaban alternative atas pertanyaan yang diberikan guru berdasarkan kemampuan dan daya pikir mereka. Hal ini dapat dilakukan bilamana guru memberi kesempatan lebih kepada siswa untuk memecahkan permasalahan mereka sendiri atas masalah yang sedangdihadapi siswa atas dasar pemikiran dan kreatifitasnya sendiri. Dengan cara ini berarti seorang guru telah menyiapkan para siswa menjadi lebih mandiri sehingga mampu menghadapai tantangan masa depan. Kata Kunci: pengajaran, kreatif, pembelajaran Abstract: The main objective of writing this article is to prepare more quality teaching to fulfill the demand of the professional teachers who can teach the students better. It is neces¬sary that a teacher should be able to teach their students to be more creative. A divergent teaching strategy is a way of teaching that serves the students to think, to work in pair and share to find more various possible answers based on their own capabilities and way of think¬ing. This can be done when a teacher gives more chances to students to let them overcome the problem that they face based on their own creativity. By this way, a teacher has prepared them to be more independent students who can meet the demand of future challenge. Key words: teaching, creative, learning

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:113
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:21 Feb 2013 05:35
Last Modified:21 Feb 2013 14:56

Repository Staff Only: item control page