STKIP PGRI BLITAR

PENGARUH KONSTRUKTIVISME DALAM PEMBELAJARAN

Drs. UDIN, ERAWANTO, M.Pd (2013) PENGARUH KONSTRUKTIVISME DALAM PEMBELAJARAN. "CAKRAWALA PENDIDIKAN" Published by "STKIP PGRI BLITAR" , 15 (2). pp. 150-156. ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
48Kb

Abstract

Abstrak: Perubahan paradigma pembelajaran dari behavioristik ke konstruktivisme membawa dampak dalam pembelajaran. Perubahan yang mendasar terjadi pada (1) Tujuan pembelajaran, menghasilkan anak mampu berpikir untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi (2) Kurikulum, tidak memerlukan kurikulum yang distandarisasi tetapi disesuaikan dengan pengetahuan awal siswa dan ketrampilan pemecahan masalah (3) pengajaran, guru berfungsi sebagai motivator dan fasilitator (4) pembelajar , diharapkan selalu aktif (5) penilaian, merupakan bagian dari proses pembelajaran (penilaian otentik). Kata kunci: konstruktivisme, pembelajaran. Abstract: The change of teaching paradigm from behaviorism to constructivism brings influence in teaching. The basic changes happened in (1) Teaching Goal, creating students who can think to solve their problem faced. (2) Curriculum, the need of standardized curriculum is not needed, it just needs to switch with students’ prior knowledge and skill of problem solving. (3) Teaching, teacher as motivator and facilitator. (4) Learner, it is hoped to be active. (5) Evaluation, it is a part of teaching process (authentic evaluation). Keyword: constructivism, teaching process.

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:259
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:18 Feb 2014 13:26
Last Modified:19 Feb 2014 14:54

Repository Staff Only: item control page