STKIP PGRI BLITAR

IDENTIFIKASI KESULITAN BELAJAR BAGI MAHASISWA

Dra. Karyati, M.Si (2014) IDENTIFIKASI KESULITAN BELAJAR BAGI MAHASISWA. Cakrawala Pendidikan, 16 (1). pp. 67-71. ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
41Kb

Abstract

Abstrak: Kesulitan belajar tidak hanya merupakan masalah intruksional saja, seperti kesulitan belajar mahasiswa PPKn dipengaruhi oleh faktor intern dan faktor ekstern. Faktor intern terdapat dalam diri siswa itu sendiri, yaitu: kebiasaan belajar seperti kurang rajin dalam belajar, kurang rajin dalam mengikuti perkuliahan dan kurang rajin dalam menulis karya ilmiah, motivasi berprestasi, sedangkan faktor ekstern dipengaruhi oleh lingkungan tempat tinggal seperti kurangnya fasilitas belajar seperti ruang belajar yang tidak nyaman, lingkungan belajar yang tidak kondusif dan terbatasnya sumber belajar. Kata kunci: identifikasi, kesulitan belajar Abstract: Learning difficulties are not only a matter of instructional course, such difficulties PPKn student learning is influenced by internal factors and external factors. Internal factors contained in the student’s own, namely: lack of diligent study habits like learning, less diligent in following lectures and less diligent in writing scientific papers, achievement motivation, while influenced by external factors such as a lack of neighborhood facilities such as classrooms learning uncomfortable, which is not conducive learning environment and the limited learning resources. Keywords: identification, learning difficulties

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:296
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:18 Oct 2014 12:49
Last Modified:18 Oct 2014 12:49

Repository Staff Only: item control page