STKIP PGRI BLITAR

PROMOTING SVT IN TEACHING READING OF EXPOSITION TEXT ACQUIRING DETAILED SENTENTIAL COMPREHENSION

Dessy , Ayu Ardini (2014) PROMOTING SVT IN TEACHING READING OF EXPOSITION TEXT ACQUIRING DETAILED SENTENTIAL COMPREHENSION. Cakrawala Pendidikan, 16 (2). pp. 134-140. ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
90Kb

Abstract

Abstrak: Kesuksesan dalam memahami bacaan bukan lagi menjadi halangan bagi mahasiswa STKIP PGRI Blitar. Penulis menjelaskan bahwa pemahaman text panjang untuk level universitas dapat dipahami secara detail. Artikel ini mempromosikan pengajaran reading yang memanfaatkan Sentence Verification Technique (SVT). SVT ini membantu mahasiswa untuk memahami text panjang melalui test kalimat per kalimat. Hakikat pemahaman yang dimaksud dalam artikel ini adalah kemampuan mahasiswa dalam memahami text eksposisi. Sebagai kesimpulan, cerita kesuksesan ini diharapkan dapat mempromosikan penggunaan SVT pada kelas reading menggunakan jenis teks yang lain. Kata kunci: Sentence Verification Technique, text eksposisi, pemahaman kalimat perkalimat Abstract: To students in STKIP PGRI Blitar, a success in reading comprehension is not again an obstacle. The writer explains that comprehension in larger texts to university level can be understood in details. This paper promotes reading by regarding the utility of the Sentence Verification Technique (SVT). It helps the students to comprehend the reading text through sentential tests. The essence is that the students’ deep learning in comprehending exposition text. To sum up, this success story promotes SVT to apply in reading class in other varieties of texts. Keywords: Sentence Verification Technique, Exposition Text, Sentential Comprehension

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:377
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:20 Feb 2015 12:59
Last Modified:20 Feb 2015 12:59

Repository Staff Only: item control page