STKIP PGRI BLITAR

THE STRENGTH OF NATURAL READER IN THE TEACHING OF ENGLISH FOR YOUNG LEARNERS

Rifai, Saiful (2017) THE STRENGTH OF NATURAL READER IN THE TEACHING OF ENGLISH FOR YOUNG LEARNERS. "Cakrawala Pendidikan" Published by "STKIP PGRI Blitar", 20 (1). pp. 32-40. ISSN 1410 - 9883

Full text not available from this repository.

Abstract

Abstrak : Atikel ini membahas tentang pengajaran bahasa Inggris untuk pembelajar yang rnasih usia muda, yang rneliputi keuntungan belajar bahasa Inggris di usia rnuda; karakter pembelajar usia muda; prinsip-plinsip dan strategi untuk mengajat bagi pembelajar usia muda; mendiskusikan tentang kegiatan pernbelajaran dengan mengunakan media visiual, realia dan ruovement; bergerak dari aktifitas satu ke aktifitas lainnya; menggunakan cerita dan bacaan yang sudah dikenal siswa dan mengadakan kegiatan berbahasa Inggris di dalam kelas. Agar pernbelajar dapat berucap seperti layaknya penutur asli, maka dalam aftikel ini secara khusus mendiskusikan praktek mengajar dengan menggunakan teks cerita yang akan dibaca dengan media natura I reader softw are Kata Kunci : keunggulan, natural reader. pembelajar usia muda Abstract: This article discusses the teaching English to young learners (TEYL). comprising the advantages of early language leaming; young lear:rers characteristics; the principles for teaching English to young learners and the strategies for teaching English to young learners discussing the supplernent activities with visuals, realia, and movement; moving fiom activity to activity; using stories and contexts familiar to students.and establishing.classtoorn routines in English. In order that tlre learners can achieve native-like pronunciation or proficiency, this arlicle mainly discusses the teaching practice using the story texts r.vith natural reader as a teaching medium. Key Words : strength, natural reader, young learners

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:399
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:28 Sep 2017 22:13
Last Modified:28 Sep 2017 22:14

Repository Staff Only: item control page