STKIP PGRI BLITAR

THE POWER OF CLASSROOM INTERACTION IN EFL CLASSES

Nurhajati, Diani (2017) THE POWER OF CLASSROOM INTERACTION IN EFL CLASSES. "Cakrawala Pendidikan" Published by "STKIP PGRI Blitar" , 20 (1). pp. 50-60. ISSN 1410 - 9883

Full text not available from this repository.

Abstract

Abstrak : Keberhasilan sislva yang belajar bahasa asing sangat bergantung pada seberapa banyak pajanan dan fi'ekuensi latihan yang mereka peroleh. Mereka memerlukan kesempatan menggunakan bahasa yang dipelajari untuk berkomunikasi secara nyata. Gunt Bahasa Inggris sebagai bahasa asing (EFL) dapat memfasilitasi mercka dengan cara memberikan pajanan dan latihan melalui interaksi di kelas. Dengan demikian, para siswa memperoleh pengalaman berkomunikasi baik dengan gffu maupun teman sejawat dalam konteks yang nyata. Menurut beberapa penelitian terdahulu. para siswa dapat mendapatkan manfaat dengan berlatih menggunakan bahasa yang dipelajari dalanr beberapa aspek, seperti pelafalan, kosa kata, struktur kalimat, dan bagaimana menyampaikan ide kepada orang lain. Oleh kar"ena itu guru Bahasa Inggris hams memahami mengapa dan bagaimana melakukan interaksi di dalam kelas. Artikel ini membahas pembelajaran Bahasa Inggris di Indonesia, khususnya aspek-aspek yang harus diterapkan oleh guru. interaksi di dalam kelas, dan strategi berinteraksi di dalam kelas. Kata Kunci : Interaksi Kelas, Modifikasi bahasa, Strategi Berinteraksi Abstract: The success of students who learn a foreign language depends on how much exposure and the {iecluency of practice they have. They need opportunity to use the language in real communication. English as Foreign Language (EFL) teacher can facilitate them to provide exposure and practice through interaction in the classroom. By having classroom interaction they get the experience to communicate in real context with their teacher as well as other studerrts. Based on previous studies, EFL shrdents can take advantages by practising they language they are lealning in many aspects, such as pronounciation, vocabulary grammar, and also how to deliver their ideas to other persons. Therefore, EFL teacher must understand why and horv to have interaction in the classroom. This article discusses teaching EFL in Indonesia, the aspects that EFL teachers should employ, classroom interaction, and the strategies of classroom interaction. KeyWords : Classroom Interaction, Speech Modifications.Interaction Strategies

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:401
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:28 Sep 2017 22:27
Last Modified:28 Sep 2017 22:27

Repository Staff Only: item control page