STKIP PGRI BLITAR

IMPROVING THE QUALITY OF TEACHING LEARNING PROCESS OF WRITING CLASS THROUGH LESSON STUDY

Nurhajati, Diani (2017) IMPROVING THE QUALITY OF TEACHING LEARNING PROCESS OF WRITING CLASS THROUGH LESSON STUDY. "Cakrawala Pendidikan" Published by "STKIP PGRI BLITAR" , 20 (1). pp. 106-115. ISSN 1410 - 9883

Full text not available from this repository.

Abstract

Abstrak : Lesson Study adalah proses perkembangan prof'esialisme yang melibatkan guru guru Jepang secara sistematis rnenguji keterampilan mereka. clengan tujuan agar supaya penempan pengajaran mereka di dalam kelas bisa lebih efektif. Di dalam penerapanflya: guru atau dosen harus selalu meningkatkan kualitas dari proses belajar mengajar yang meliputi persiapan syllabus dan rencana pengajaran juga menciptakan suasana kelas yang kondusif dan melakukan penilaian. Mereka bisa melakukannya dengan bekerja sama dengan rekan sejawatnya untuk mencapai hasil yang lebih baik. Banyak grr.r:,, yang cukup puas dengan hasil dari proses belajar mengajar. Faktanya, ada banyak kelemahan yang tidak mereka sadari. Penelitian ini dilaksanakan untuk menjawab pertanyaan penelitian yaitu: Bagaimana Lesson Study meningkatkan proses belajar rnengajar di kelas writing? Hasilnya membuktikan bahwa banyakpeningkatan di dalarn kelaswriting contohnya: materi pengajaran lebih menantang, mahasiswa menjadi lebih aktif terlihat dalam interaksi dengan sesama mahasiswa, dengan dosen. dengan sumber belajar dan dosen harus lebih terbuka terhadap saran dan kritik dari rekan sejawat, dan mahasiswa rnendapatkan prestasi yang lebih baik di dalam writing. Kata Kunci : Lesson Study, Kelas Writing, Proses belajar menga"iar" Abstract: Lesson Study (LS) is a prof'essional development process that Japanese teaclrers engage into systematically examine theirpractice, with the goal ofbecorning more effective. In the application teachers or lecturers must always improve the quality ofteaching learning process that covers preparing syllabus and lesson plan, creating conducive classroom atmosphere and carrying assessment. They can do by cooperating rvith their colleagues to reach hetter results. Many teachers are satisfied with the results of teaching leaming process. In fact, there are many weaknesses that they do not realize. This research r,vas carried out to ansrver the question: How does LS improve the quality of teaching learning process of rvriting class? The results prove that there are a lot of improvements on rvriting class, e.g. the materials are more challenging, the students are more actively involved during the interaction, the lecturerhas more open to receive critics fiom her colleague, and the sfudents get better achievement in u,riting. Key Words : Lesson Study, Writing Class. Teaching Learning Process.

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:422
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:04 Oct 2017 04:50
Last Modified:04 Oct 2017 04:50

Repository Staff Only: item control page