STKIP PGRI BLITAR

PENINGKATAN KEMAMPUAN MEMBUAT PROPOSAL PENELITIAN MELALUI PEMBELAJARAN MODEL TANDUR PADA MAHASISWA PRODI PPKN

Santoso , Ekbal (2015) PENINGKATAN KEMAMPUAN MEMBUAT PROPOSAL PENELITIAN MELALUI PEMBELAJARAN MODEL TANDUR PADA MAHASISWA PRODI PPKN. "CAKRAWALA PENDIDIKAN" Published by "STKIP PGRI BLITAR" , 17 (1). pp. 55-62. ISSN 1410-9883

Full text not available from this repository.

Abstract

Abstrak: Pembelajaran model TANDUR sebagai kegiatan pembelajaran yang tidak membosankan bagi mahasiswa, mahasiswa ikut terlibat secara secara interaktiidalam kegiatan pembelajaran, Mahasiswa sangat baik dalam menanggapi pembelajaran model ini dengan ditunjukan peningkatan aktivitas sebesar 50%, Keterlibatan mahasiswa secara aktif dalam mencapai tujuan pembelajaran sehingga pencapaian kemampuan pembuatan proposal penelitian terjadi peningkatan sebesar 60Yo sebagai hasil belajarannya. Kata kunci: aktivitas belajar, kemampuan membuat proposal. model Tandur Abstract: TANDUR model learning as learning activities that are not boring for students, students participate interactively involved in learning activities. Students are very good at responding to the teaching of this model demonshated increased activity b y SO%. Active involvement of students in achieving the learning objectives that the achievement of the ability of making research proposals an increase of 60% as a result of learning. Keyword: learning activities, ability-to make proposals, the model Thndur

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:444
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:27 Oct 2017 22:05
Last Modified:27 Oct 2017 22:05

Repository Staff Only: item control page