STKIP PGRI BLITAR

ENHANCING LISTENING ABILITY THROUGH TPT BY USING ADOBE AUDITION 1.5

Varia, Virdania Virdaus (2016) ENHANCING LISTENING ABILITY THROUGH TPT BY USING ADOBE AUDITION 1.5. Cakrawala Pendidikan, 18 (1). pp. 36-46. ISSN 1410-9883

This is the latest version of this item.

[img]
Preview
PDF
12Mb

Abstract

Abstrak : Metode konvensional menciptakan kesalahan dalam menjawab pertanyaan pada mata kuliah listening.Untuk menjawab masalah tersebut, oeneliti menerapkan TPT dengan media Adobe Audition. Pertanyaan dalam penelitian ini adalah bagaimana Adobe Audition dapat meningkatkan kemampuan listening mahasiswa. Desain yang digunakan dalam penelitian ini adalah desain PTK(Penelitian Tindakan Kelas) dengan menerapkan 4 Langkah; 1) perencanaan; 2) pelaksanaanpembelajaran;3)-observasi dan 4) refleksi' Hasil penilaiannya adalah:1)mahasiswa dapat memahami semua materi yang diberikan; 2) aktivitas dikelas menjadi sangat menyenangkan, dan menarik 3) kemampuan listening mahasiswa meningkat; 4) mahasiswa semakin tertarik untuk belajar listening dan 5)motivasi belajar mahasiswa lebih meningkat' Sedangkan olai riia-iata maiasit*u'p"i"-tLrus tce-z lebih baik dari pada sikluslyait t:Sil%op"oi t*i"J;;; i0'i' pada siklus ke-2' KataKunci: pengajaran listening, TPT' adobe audition 1'5 ed inthe teaching listening createdmistakes Abstact : The conventional method appli for the students t"';;;;; tht rittti'iniqutttiont' To -o.',:t^to*e the problem the researcher applied ipi *iift edoUe eiOition as a teaching media' The research questions wu, t o*.ortA aOoUe auAitionl.iUi uUle to improvi the student's listening ability? The re searcil;till.u *rt c r"*i""* action' Research (C AR)' applying the spiral model with 4 steps:tirst,t,p *u' ptu"ning second steo was acting, third step was observing, and fourth ,t.p *ur'i"it[.tiog. fir. ,"r"ur.h result were: l) the students could understand the English -";;iJ;irya"a clearlv' 2) the activities in class became joytul, happy and more.intl'r'eJ;;,']ry **"*' listening skill and their aohievement in English materials became more improved, 4) the students became more interest;d-il G;ing fiti#n[ "o*pttn"osion and 5) the students learning motivation-;;;"-t;"r. iior"u-t.o-."r'rtunintile' the mean of the students' scores ofcy"r. z *uri";;;iir;;;r.r" r, tilor.* ii"ssol,in"ycle 1 and70% in cvcle2' KeyWords : teaching listening, TPT' adobe audition 1'5

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:619
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:07 Nov 2017 23:23
Last Modified:07 Nov 2017 23:23

Available Versions of this Item

Repository Staff Only: item control page