STKIP PGRI BLITAR

THE EFFECTIVENESS OF ROLE-PLAY USING SPEAKING NOTEPAD IN TEACHING SPEAKING

Rahmasari, Annisa (2017) THE EFFECTIVENESS OF ROLE-PLAY USING SPEAKING NOTEPAD IN TEACHING SPEAKING. Cakrawala Pendidikan, 20 (2). pp. 236-242. ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
4Mb

Abstract

Abstrak : Penelitian ini menggunakan eksperimental semu untuk mengetahui apakah siswa siswa yang diajar menggunakan Role Play dengan media Speaking Notepad mendapatkan hasil atau pencapaian yang lebih baik pada Speaking daripada siswa yang diajar dengan metode konvensional. Subjek pada penelitian ini adalah siswa-siswa kelas X yang terdiri dari kelas X IPA 5 yang mempunyai 35 siswa dan kelas X IPS 2 yang mempunyai 34 siswa. Data yang diperoleh melalui tes tes. Hasilnya menunjukkan bahwa menggunakan metode Role Play memberikan hasil yang lebih baik pada Speaking daripada menggunakan metode konvensional. Ini di buktikan dari hasil perhitungan ANCOVA. Asumsi kesamaan varian tidak terganggu karena nilai signifikannya lebih besar dari 0.005. Hasil dari tes para siswa menunjukkan bahwa itu signifikan karena data menunjukkan bahwa nilai grup signifikannya adalah 0,001. Ditambah lagi, rata-rata batas perkiraan pada grup eksperimental ini adalah 78.466 dan 74.079 untuk grup kontrol. Kata Kunci : Role Play, Speaking Notepad Abstract : This research was a quasi experimental research to investigate whether the students taught by Role Play with Speaking Notepad media gain better achievement on speaking skill than those taught by using conventional method. The subjects of this research were the students in the tenth grade students that consists of class X IPA 5 which has 35 students and X IPS 2 which has 34 students. Data were collected through tests instrument. The result showed that using Role Play method gives better achievement on speaking than using conventional method. It was proven from the output of ANCOVA.The assumption of equality of variance was not violated since the significant value was greater than 0.05. The result of the test between subject effects was significant as the data showed that the significant value of group was 0.001. Additionally, the Estimate Marginal Means for the experimental group was 78.466 and 74.079 for the control group. Key Words : Role Play, Speaking Notepad

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:704
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:06 Feb 2018 03:10
Last Modified:06 Feb 2018 03:11

Repository Staff Only: item control page