STKIP PGRI BLITAR

THE STRENGTH OF NATURAL READER IN THE TEACHING OF ENGLISH FOR YOUNG LEARNERS

Rifai, Saiful (2017) THE STRENGTH OF NATURAL READER IN THE TEACHING OF ENGLISH FOR YOUNG LEARNERS. Cakrawala Pendidikan, 20 (1). pp. 32-40. ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
4Mb

Abstract

Abstrak : Artikel ini membahas tentang pengajaran bahasa Inggris untuk pembelajar yang masih usia muda, yang meliputi keuntungan belajar bahasa Inggris di usia muda; karakter pembelajar usia muda; prinsip-prinsip dan strategi untuk mengajar bagi pembelajar usia muda; mendiskusikan tentang kegiatan pembelajaran dengan mengunakan media visiual, realia dan movement; bergerak dari aktifitas satu ke aktifitas lainnya; menggunakan cerita dan bacaan yang sudah dikenal siswa dan mengadakan kegiatan berbahasa Inggris di dalam kelas. Agar pembelajar dapat berucap seperti layaknya penutur asli, maka dalam artikel ini secara khusus mendiskusikan praktek mengajar dengan menggunakan teks cerita yang akan dibaca dengan media natural reader software. Kata Kunci : keunggulan, natural reader, pembelajar usia muda Abstract : This article discusses the teaching English to young learners (TEYL), comprising the advantages of early language learning; young learners characteristics; the principles for teaching English to young learners and the strategies for teaching English to young learners discussing the supplement activities with visuals, realia, and movement; moving from activity to activity; using stories and contexts familiar to students.and establishing.classroom routines in English. In order that the learners can achieve native-like pronunciation or proficiency, this article mainly discusses the teaching practice using the story texts with natural reader as a teaching medium. Key Words : strength, natural reader, young learners

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:718
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:06 Feb 2018 05:10
Last Modified:06 Feb 2018 05:10

Repository Staff Only: item control page