STKIP PGRI BLITAR

THE EFFECT OF REPEATED READING STRATEGY ON READING FLUENCY: THE CASE OF STUDENTS WITH READING DIFFICULTIES

Suhaimi, Imam (2017) THE EFFECT OF REPEATED READING STRATEGY ON READING FLUENCY: THE CASE OF STUDENTS WITH READING DIFFICULTIES. Cakrawala Pendidikan, 2017 (1). pp. 116-125. ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
4Mb

Abstract

Abstrak : Membaca bisa dinyatakan sebagai sebuah hal yang kompleks yang terdiri dari beberapa komponen, yang semuanya harus diatur dan dijalankan oleh pembaca dengan tujuan membuat makna dari teks bacaan itu sendiri. Membaca yang efektif memerlukan pemahaman yang akurat dari teks dengan membuat kesimpulan berdasarkan koneksi dalam dan di luar teks itu sendiri. Penelitian ini meneliti efek dari strategi membaca, membaca berulang, pada kefasihan membaca lisan. Tiga siswa dari dua kelas yang berbeda pada satu SMP berpartisipasi dalam studi ini yang dilakukan dalam 2 minggu. Penelitian ini menggunakan alat kuantitatif dengan menggunakan Desain pre-eksperimental. Sebuah pra- Post- desain tes digunakan. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa strategi membaca berulang didapati keseluruhan efektif pada kecepatan membaca dan akurasi membaca. Penelitian ini memiliki beberapa rekomendasi untuk instruksi pengajaran dan penelitian. Sebagai contoh, guru dapat menggunakannya sebagai pendekatan instruksional untuk meningkatkan kelancaran membaca, tidak hanya untuk para siswa dengan kesulitan membaca, tetapi untuk semua siswa. Adapun penelitian lanjutan, harus mempertimbangkan jumlah besar siswa yang mengalami kesulitan membaca. Kata Kunci : Membaca berulang, kefasihan membaca, dan kesulitan membaca Abstract : Reading can be said a complex endeavor that is made up of multiple components, all of which must be orchestrated and executed by the reader with the goal of making meaning from the text. Reading effectively requires the readers to make accurate sense of the text by making inferences based on connections beyond and within the current text. This study investigated the effects of a reading strategy, repeated readings on reading fluency. Three students as members of two classrooms in one junior high school participated in this 2 weeks study. The research employed a quantitative means by using pre-experimental Design. A pre– Post- test design was used. The results of this study indicate that repeated reading strategy is found to be overall effective on reading speed and reading accuracy. This study has some recommendations for teaching instructions and research. For example, teachers can use it as an instructional approach for improving the reading fluency not only for those with reading difficulties, but for all students. As for research, future studies should consider including a larger number of students who experience reading difficulties. Key Words : Repeated reading, reading fluency, and reading difficulties

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:732
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:09 Feb 2018 03:31
Last Modified:09 Feb 2018 03:32

Repository Staff Only: item control page