STKIP PGRI BLITAR

THE POWER OF CLASSROOM INTERACTION IN EFL CLASSES

Diani , Nurhajati (2017) THE POWER OF CLASSROOM INTERACTION IN EFL CLASSES. Cakrawala Pendidikan, 20 (1). pp. 50-60. ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
4Mb

Abstract

Abstrak : Keberhasilan siswa yang belajar bahasa asing sangat bergantung pada seberapa banyak pajanan dan frekuensi latihan yang mereka peroleh. Mereka memerlukan kesempatan menggunakan bahasa yang dipelajari untuk berkomunikasi secara nyata. Guru Bahasa Inggris sebagai bahasa asing (EFL) dapat memfasilitasi mereka dengan cara memberikan pajanan dan latihan melalui interaksi di kelas. Dengan demikian, para siswa memperoleh pengalaman berkomunikasi baik dengan guru maupun teman sejawat dalam konteks yang nyata. Menurut beberapa penelitian terdahulu, para siswa dapat mendapatkan manfaat dengan berlatih menggunakan bahasa yang dipelajari dalam beberapa aspek, seperti pelafalan, kosa kata, struktur kalimat, dan bagaimana menyampaikan ide kepada orang lain. Oleh karena itu guru Bahasa Inggris harus memahami mengapa dan bagaimana melakukan interaksi di dalam kelas. Artikel ini membahas pembelajaran Bahasa Inggris di Indonesia, khususnya aspek-aspek yang harus diterapkan oleh guru, interaksi di dalam kelas, dan strategi berinteraksi di dalam kelas. Kata Kunci : Interaksi Kelas, Modifikasi bahasa, Strategi Berinteraksi Abstract : The success of students who learn a foreign language depends on how much exposure and the frequency of practice they have. They need opportunity to use the language in real communication. English as Foreign Language (EFL) teacher can facilitate them to provide exposure and practice through interaction in the classroom. By having classroom interaction they get the experience to communicate in real context with their teacher as well as other students. Based on previous studies, EFL students can take advantages by practising they language they are learning in many aspects, such as pronounciation, vocabulary, grammar, and also how to deliver their ideas to other persons. Therefore, EFL teacher must understand why and how to have interaction in the classroom. This article discusses teaching EFL in Indonesia, the aspects that EFL teachers should employ, classroom interaction, and the strategies of classroom interaction. Key Words : Classroom Interaction, Speech Modifications, Interaction Strategies

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:770
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:10 Feb 2018 05:12
Last Modified:10 Feb 2018 05:12

Repository Staff Only: item control page