STKIP PGRI BLITAR

THE EFFECTIVENESS OF NUMBERED HEAD TOGETHER METHOD IN THE TEACHING READING ON NARRATIVE TEXT FOR JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS

Herlina , Rahmawati THE EFFECTIVENESS OF NUMBERED HEAD TOGETHER METHOD IN THE TEACHING READING ON NARRATIVE TEXT FOR JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS. Cakrawala Pendidikan . ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
378Kb

Abstract

Abstrak: Membaca merupakan sebuah dasar kemampuan bahasa yang harus dikuasai karena ini adalah dasar dari pengetahuan. Tetapi tampak sulit bagi siswa untuk menguasainya. Salah satu faktor yang mempengaruhi adalah penggunaan metode yang kurang tepat salam proses belajar mengajar. Maka dari itu, guru harus mengaplikasikan metode lain. Diselenggarakan pada siswa kelas dua SMPN 2 Nglegik, penelitian ini bertujuan untuk menemukan efek dari metode NHT pada prestasi membaca siswa. Penelitian ini merupakan sebuah desain eksperimental quasi yang mengaplikasikan penelitian kuantitatif. Data yang dianalisis menggunakan ANCOVA menunjukan hasil positif. Ini membuktikan hipotesis bahwa siswa yang diajar menggunakan Metode NHT mencapai prestasi membaca yang lebih baik. Kata Kunci: keefektifan, numbered head together, mengajar membaca. Abstract: Reading is a basic language skill that should be mastered because it is the foundation of knowledge. But it seems difficult for students to master it. One of the factor influencing is the use of inappropriate method in the teaching learning process. That is why the teacher should apply another teaching method. Conducted at the second year students of SMPN 2 Nglegok, this study is used to find out the effect of NHT method on students’ reading achievement. This study was a quasi experimental design applying quantitative research. The data analyzed using ANCOVA showed a positive result. It proved the hypothesis that students taught using NHT method reached better reading achievement. Key Words: effectiveness, numbered head together, teaching reading.

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:866
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:30 Mar 2020 03:44
Last Modified:30 Mar 2020 03:44

Repository Staff Only: item control page