STKIP PGRI BLITAR

AUDIO LINGUAL TEACHING AS AN ALTERNATIVE METHOD IN TEACHING SPEAKING FOR ELEMENTARY SCHOOL

Tasya , Azzahra and Fazana , Ninar Azidda and Faris , Ariefianto and Yulia , Nugrahini (2019) AUDIO LINGUAL TEACHING AS AN ALTERNATIVE METHOD IN TEACHING SPEAKING FOR ELEMENTARY SCHOOL. Cakrawala Pendidikan, 23 (2). pp. 133-141. ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
353Kb

Abstract

Abstrak: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan langkah-langkah dalam penerapan ALM dalam belajar Berbicara Bahasa Inggris, untuk mengetahui bagian dari kegiatan Berbicara Bahasa Inggris yang dapat membuat siswa lebih tertarik dan aktif dalam pembelajaran mereka, hambatan guru dalam mengajar Berbicara Bahasa Inggris, dan cara guru untuk memecahkan masalah dengan menggunakan ALM. Ini adalah penelitian deskriptif kualitatif. Sedangkan teknik pengumpulan data menggunakan observasi, wawancara, dan dokumentasi. Hasil penelitian disimpulkan bahwa ada tiga langkah dalam pengajaran dan pembelajaran Berbicara Bahasa Inggris. Mereka adalah (pra-mengajar), (sementara-mengajar), dan (pasca-mengajar). Guru menggunakan enam teknik ALM dalam mengajar Berbicara Bahasa Inggris yaitu menghafal dialog, latihan membangun kembali (ekspansi), dan latihan pengulangan pada pengamatan pertama. Untuk pengamatan kedua, guru menggunakan teknik mata rantai, mata rantai tanya dan jawab, dan menyelesaikan dialog. Selain itu, kendala guru dalam mengajar Bahasa Inggris adalah penjatahan waktu, perasaan guru (membosankan dan melelahkan), dan media pengajaran yang minimal. Namun, guru dapat menyelesaikan masalah dengan memberikan pekerjaan rumah beberapa saat, setelah menikmati mempresentasikan materi, dan berkolaborasi dengan materi pengajaran dengan media sederhana di sekolah. Kata kunci: audio-lingual method, speaking for elementary school Abstract: The purpose of this reasearch is to describe steps in the implementing of ALM in learning Speaking English, to know parts of Speaking English activities that can make the students more interest and active in their learning, the teacher’s obstacles in teaching Speaking English, and the teacher’s ways to solve the problems by using ALM. It is a qualitative descriptive research. While the techniques of collecting data used observation, interview, and documentation. The reaseach result is concluded that there are three steps in teaching and learning Speaking English. They are (pre-teaching), (whilst-teaching), and (post-teaching). The teacher used six techniques of ALM in teaching Speaking English namely dialog memorization, backward build up (expansion) drill, and repetition drill at the first observation. For second observation, teacher used the technique of chain drill, question and answer drill, dan complete the dialog. Besides, teacher’s obstacles in teaching Speaking English are time allotment, teacher’s feeling (boring and tiring), and teaching media minimally. But, the teacher could solve the problems by giving homework somtimes, having enjoy in present the material, and collaborating the instructional material with simple media at the school. Key words: audio lingual methode, speaking for elementary school

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:873
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:30 Mar 2020 05:01
Last Modified:30 Mar 2020 05:01

Repository Staff Only: item control page