STKIP PGRI BLITAR

THE EFFECTIVENESS OF PAIRED READING METHOD WITH TEXTTOWAV IN THE TEACHING OF READING FLUENCY

Feri, Huda (2020) THE EFFECTIVENESS OF PAIRED READING METHOD WITH TEXTTOWAV IN THE TEACHING OF READING FLUENCY. Cakrawala Pendidikan, 24 (1). pp. 47-60. ISSN 1410-9883

[img]PDF
916Kb

Abstract

Abstrak: Membaca menjadi keahlian yang sangat penting untuk memahami apa yang tertulis di buku khususnya kelancaran membaca. Bagi siswa-siswa yang berasal dari tempat yang tidak menggunakan bahasa inggris sebagai bahasa ibu mereka akan memiliki kesulitan untuk membedakan antara kata dan pengucapan. Untuk mengatasi masalah ini, guru wajib menggunakan metode baru yang bisa membuat mereka lebih tertarik belajar membaca untuk memperoleh kelancaran membaca yang lebih baik. Pembelajaran ini merupakan model penelitian percobaan yang mengaplikasikan penelitian kuantitatif yang membandingkan metode Paired Reading dengan TextToWav dan metode lama dalam mengajar para siswa kelas 1 di SMAN 1 Garum. Hipotesa diantara dua tersebut mengatakan bahwa para siswa yang diajarkan menggunakan metode Paired Reading dengan TextTowav mencapai keuntungan yang lebih dalam kelancaran membaca. Kata Kunci: Keefektifan, Paired Reading, TextToWav, Kelancaran Membaca Abstract: Reading becomes more important skill to understand what is written in the book especially for reading fluency. For students who come from other places which are not using English as the mother tongue will have difficulty to differentiate between words and spelling. To solve the problem, teacher must apply a new method which can make them more interested in learning reading to get better reading fluency. This study was an experimental research design applied the quantitative research compared Paired Reading method with TextTowav and conventional method to teach First-Grade students in SMAN 1 Garum. The alternative hypothesis said the students who taught using Paired Reading method with TextToWav gain better achievement in reading fluency. Key Words: Effectiveness, Paired Reading, TextToWav, Reading Fluency

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:887
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:06 Aug 2020 03:25
Last Modified:06 Aug 2020 03:26

Repository Staff Only: item control page