Herlina , Rahmawati (2020) THE EFFECTIVENESS OF PORPE METHOD WITH COMIC STRIPS IN THE TEACHING READING OF NARRATIVE TEXT. Cakrawala Pendidikan, 24 (1). pp. 61-73. ISSN 1410-9883
PDF 904Kb |
Abstract
Abstrak: Membaca adalah dasar dari ilmu pengetahuan. Guru sebagai fasilitator harus menjadi kreatif dalam mengajar murid dan memotivasi murid untuk belajar bahasa inggris lebih rajin. Di jaman modern ini beberapa metode banyak yang di terapkan pengajar untuk membuat anak didik mereka tertarik untuk belajar bahasa inggris. Pembelajaran ini merupakan model penelitian percobaan yang mengaplikasikan penelitian kuantitatif yang membandingkan metode PORPE dengan Aplikasi Comic Strips dalam mengajar siswa kelas 10 di SMAN 4 Blitar. Hipotesa diantara dua tersebut mengatakan bahwa para siswa yang diajar menggunakan PORPE method with Comic Strips Aplication mencapai keuntungan atau prestasi yang lebih baik dalam membaca teks narrative. Kata Kunci: Keefektifan, Metode PORPE, Mengajar Membaca, Abstract: Reading is a foundation of knowledge. Teacher as a facilitator must be creative to teach their students and motivate the students to study English well. There are some methods that can make the students interested in English. This study was an experimental research design applied the quantitative research compared PORPE (Predict, Organize, Rehearse, Practice, and Evaluate) with Comic Strips to teach Tenth Grade students in SMAN 4 Blitar. The alternative hypothesis said the students who taught using PORPE (Predict, Organize, Rehearse, Practice, and Evaluate) with Comic Strip gain better achievement in reading narrative text. Key Words: Effectiveness, PORPE Method, Teaching Reading
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education |
ID Code: | 889 |
Deposited By: | DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM |
Deposited On: | 06 Aug 2020 03:36 |
Last Modified: | 06 Aug 2020 03:36 |
Repository Staff Only: item control page