STKIP PGRI BLITAR

THE EFFECTIVENESS OF READING GUIDE USING WATTPAD IN TEACHING READING FOR JUNIOR HIGH SCHOOL

Wiratno, Wiratno (2020) THE EFFECTIVENESS OF READING GUIDE USING WATTPAD IN TEACHING READING FOR JUNIOR HIGH SCHOOL. Cakrawala Pendidikan, 24 (2). pp. 190-200. ISSN 1410-9883

[img]PDF
987Kb

Abstract

Abstrak: Bahasa Inggris adalah bahasa umum yang digunakan di seluruh negeri dan sebagian besar sumber informasi. Jadi itulah mengapa penguasaan bahasa ini dalam bentuk apa pun itu penting. Selain itu, bahasa Inggris menjadi mata pelajaran wajib di Indonesia yang diajarkan mulai dari sekolah dasar hingga universitas. Penelitian ini menggunakan penelitian kuantitatif dan metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah quasi-experimental dengan menggunakan desain kelompok kontrol pretest-postest non-acak. Untuk melakukan hasilnya, penulis menggunakan ANCOVA dan dihitung dengan SPSS 20. Kata Kunci: efektivitas, reading guide, wattpad, membaca Abstract: English is common language used across the country and most of the source of information. So that’s why mastery of this language in any form is important. Besides, English becomes a compulsory subject in Indonesia that taught from primary school until university. This study applied the quantitative research and the method used in this study was quasi-experimental applying non-randomized pretest-posttest control group design. To conducted the result, the researcher used ANCOVA and computed by SPSS 20. Key Words: effectiveness, reading guide, wattpad, reading

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:910
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:07 Jan 2021 03:49
Last Modified:07 Jan 2021 03:50

Repository Staff Only: item control page