STKIP PGRI BLITAR

CORRELATION OF LEARNING MOTIVATION AND READING INTEREST TO STUDENTS’ ENGLISH ACHIEVEMENT OF THE SECOND YEAR STUDENTS OF SMPN 1 SANANKULON BLITAR

M. Ali, Mulhuda CORRELATION OF LEARNING MOTIVATION AND READING INTEREST TO STUDENTS’ ENGLISH ACHIEVEMENT OF THE SECOND YEAR STUDENTS OF SMPN 1 SANANKULON BLITAR. Cakrawala Pendidikan, 25 (1). pp. 85-97. ISSN 1410-9883

[img]PDF
1463Kb

Abstract

Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada hubungan yang signifikan antara motivasi belajar dan minat baca terhadap prestasi belajar bahasa Inggris pada siswa kelas 2 SMPN 1 Sanankulon Blitar. Peneliti menghitung data dengan menggunakan rumus dari Pearson Product Moment. Hasil perhitungan menunjukkan bahwa koefisien korelasi dari hubungan antara motivasi belajar, munat baca dan prestasi Bahasa Inggris siswa (R) adalah 0,54 dan dari nilai F (9) lebih besar dari nilai F (3,22) 0,01 di tingkat signifikansi. Ini dapat disimpulkan bahwa hipotesis dari penelitian ini diterima. Dengan demikian, hal ini menunjukkan bahwa ada hubungan yang signifikan motivasi belajar, dan minat baca belajar terhadap prestasi Bahasa Inggris siswa kelas 2 SMPN 1 Sanankulon Blitar. Kata Kunci: Motivasi, Minat Baca, Hasil Pembelajaran Bahasa Inggris Abstract: This study aimed to find out whether there is a significant of learning motivation and reading interest to English achievement of the second year’s student of SMPN 1 Sanankulon Blitar. The researcher calculated the data by using Pearson Product Moment Formula. The result the computation shows that the coefficient correlation from correlation among learning motivation, reading interest and students’ English achievement (R) is 0.54 and the computing of the value of F (9) is higher than critical value of F (3.22) at 0.01 in the level significance. It means that the alternative hypothesis is accepted. It can be concluded that there is a significant correlation of learning motivation, and reading interest to students’ English achievement of the second year students of SMPN 1 Sanankulon Blitar. Keywords: Correlation, Learning Motivation, Reading Interest, English achievement

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:919
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:13 Aug 2021 15:40
Last Modified:13 Aug 2021 15:40

Repository Staff Only: item control page