STKIP PGRI BLITAR

ERRORS IN ABSTRACT MADE BY ENGLSH STUDENTS OF STKIP PGRI BLITAR IN THE ACADEMIC YEAR 2018-2019

Ratna , Nurlia (2022) ERRORS IN ABSTRACT MADE BY ENGLSH STUDENTS OF STKIP PGRI BLITAR IN THE ACADEMIC YEAR 2018-2019. Cakrawala Pendidikan, 26 (1). pp. 122-132. ISSN 1410-9883

[img]PDF
483Kb

Official URL: http://digilib.stkippgri-blitar.ac.id

Abstract

Abstrak: Abstrak adalah ringkasan tesis. Tidak lebih dari 250 kata. Orang dapat memahami isi tesis dari abstrak, sehingga abstrak harus benar baik dari segi tata bahasa dan semantik. Sayangnya, sebagian besar siswa yang belajar bahasa Inggris sebagai bahasa asing membuat error dalam abstrak. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui error yang paling sering terjadi dalam abstrak. Data diambil dari mahasiswa STKIP PGRI Blitar tahun ajaran 2018-2019. Peneliti mengumpulkan data pada April 2022. Penelitian ini menggunakan penelitian deskriptif kuantitatif karena menghitung persentase kesalahan. Salah satu jenis error bernama surface structure taxonomy digunakan untuk menganalisis data. Hasil penelitian menunjukkan bahwa error yang paling sering dilakukan oleh mahasiswa Bahasa Inggris STKIP PGRI Blitar adalah omission. Total omission pada abstrak adalah 310 (37,1%). Hal ini menunjukkan bahwa kecerobohan siswa mempengaruhi pekerjaan mereka. Kata Kunci : error, analisis error, abstrak Abstract : Abstract is a summary of thesis. It is not more than 250 words. People can understand the content of thesis from abstract, so that it should be correct in terms of both grammar and semantics. Unfortunately, most students who learn English as a foreign language make errors in the abstracts. This study aimed to find out the most frequent error in abstract. The data was taken from the students of STKIP PGRI Blitar in the academic year 2018-2019. The researcher collected the data in April 2022. This study used descriptive quantitative research because it counted the percentage of error. One type of error named surface structure taxonomy was used to analyze the data. The result showed that the most frequent error made by English students of STKIP PGRI Blitar was omission error. The total of omission error in abstracts was 310 (37.1%). It indicates that students’ carelessness affects their work. Keywords: error, error analysis, abstract

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:957
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:22 Aug 2022 05:33
Last Modified:22 Aug 2022 05:34

Repository Staff Only: item control page