STKIP PGRI BLITAR

MULTIPLE CORRELATIONS OF STUDENTS’ STRUCTURE AND VOCABULARY MASTERY TOWARD THEIR WRITING ABILITY OF THE FIRST YEAR STUDENTS AT MTS MAFTAHUL ULUM KARANGSONO 1

Ratna , Nurlia (2022) MULTIPLE CORRELATIONS OF STUDENTS’ STRUCTURE AND VOCABULARY MASTERY TOWARD THEIR WRITING ABILITY OF THE FIRST YEAR STUDENTS AT MTS MAFTAHUL ULUM KARANGSONO 1. Cakrawala Pendidikan, 26 (2). pp. 123-143. ISSN 1410-9883

[img]PDF
1160Kb

Official URL: http://digilib.stkippgri-blitar.ac.id

Abstract

Abstrak: Penelitian ini menggunakan desain korelasi. Ada tiga variabel yang diteliti dalam penelitian ini, yaitu: Struktur dan kosa kata sebagai variabel independen dan kemampuan menulis sebagai variabel dependen.Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah ada beberapa hubungan yang signifikan struktur dan penguasaan kosakata siswa terhadap kemampuan menulis mereka. Subyek dalam penelitian ini adalah siswa tahun pertama MTs Maftahul Ulum Karangsono 1 Blitar tahun ajaran 2022/2023. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan tes. Alat ukur kemampuan siswa dalam struktur, kosakata dan tes tertulis yang dilakukan dengan lembar kerja. Untuk mengetahui koefisien korelasi, data yang dianalisis dengan menggunakan rumus korelasi Pearson Product Moment. Hasil penelitian menunjukkan bahwa ada beberapa hubungan yang signifikan antara struktur siswa dan penguasaan kosakata terhadap kemampuan menulis mereka. Penelitian ini berakhir dengan memberikan saran yang penting bagi guru, siswa, dan administrator sekolah untuk membantu memperbaiki struktur kalimat dan penguasaan kosakata dalam menulis teks deskriptif dan bidang pendidikan pada umumnya. Kata Kunci: Hubungan, Struktur, Kosakata dan Kemampuan membuat karangan Abstract : This research employs the correlation design. There are three variables investigated in this study, namely: Structure and vocabulary as independent variables and writing ability as dependent variable.. The purpose of this study is to know whether there are significant multiple correlation of students’ structure and vocabulary mastery toward their writing ability. The subjects in this study were the first year students of MTs Maftahul Ulum Karangsono 1 Blitar school year 2022/2023. The data was collected using tests. The students’ structure, vocabulary and writing test that are carried out by work sheet. To find out the coefficient correlation, data analyzed by using the correlation formula of Pearson Product Moment. The result showed that there are significant multiple correlation of students’ structure and vocabulary mastery toward their writing ability This study ends by offering suggestion which is important for teacher, students, and the school administrator to help improve students’ structure and vocabulary mastery in writing a descriptive text and education field in general. Key words: Correlation, Structure, Vocabulary and Writing Ability

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:986
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:25 Feb 2023 13:22
Last Modified:25 Feb 2023 13:22

Repository Staff Only: item control page