STKIP PGRI BLITAR

MULTIPLE CORRELATION OF VOCABULARY AND GRAMMAR TOWARD WRITING MASTERY OF THE SECOND YEAR STUDENTS OF ENGLISH DEPARTMENT OF UNIVERSITAS PGRI ADI BUANA KAMPUS BLITAR

Feri , Huda (2023) MULTIPLE CORRELATION OF VOCABULARY AND GRAMMAR TOWARD WRITING MASTERY OF THE SECOND YEAR STUDENTS OF ENGLISH DEPARTMENT OF UNIVERSITAS PGRI ADI BUANA KAMPUS BLITAR. Cakrawala Pendidikan, 27 (1). pp. 34-46. ISSN 1410-9883

[img]PDF
1260Kb

Official URL: http://digilib.stkippgri-blitar.ac.id/

Abstract

Abstrak: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui:1) apakah ada hubungan antara kosakata dan tata bahasa, 2) apakah ada hubungan antara kasakata dan kemampuan menulis, 3) apakah ada hubungan antara tata bahasa dan kemampuan menulis, 4) apakah ada beberapa hubungan antara kosakata dan tata bahasa terhadap kemampuan menulis. Hasil penelitian menunujukkan : 1) terdapat hubungan positif antara kosa kata dan tata bahasa terhadap mahasiswa tingkat dua prodi Pendidikan Bahasa Inggris Universitas PGRI Adi Buana Kampus Blitar, karena koefisien korelasi penelitian ini lebih besar dari (r) nilai pada tingkat 1% yaitu 0,407> 0,345. 2) terdapat hubungan positif antara kosakata dan kemampuan menulis mahasiswa tingkat dua di prodi Pendidikan Bahasa Inggris Universitas PGRI Adi Buana Kampus Blitar, karena koefisien korelasi penelitian ini lebih besar dari (r) nilai pada tingkat 1% yaitu 0,540> 0,3415. 3) terdapat hubungan positif antara tata bahasa dan kemampuan menulis mahasiswa tingkat dua di prodi Pendidikan Bahasa Inggris Universitas PGRI Adi Buana Kampus Blitar, karena koefisien korelasi penelitian ini lebih besar dari (r) nilai pada tingkat 1% yaitu 0,637> 0,3415. 4) terdapat korelasi positif antara kosakata, tata bahasa dan kemampuan menulis mahasiswa tingkat dua di prodi Pendidikan Bahasa Inggris Universitas PGRI Adi Buana Kampus Blitar, karena koefisien korelasi penelitian ini lebih besar dari (r) nilai pada tingkat 1% yaitu 0,546> 0,3415. Sehingga dapat disimpulkan bahwa kosakata dan tata bahasa memiliki hubungan terhadap kemampuan menulis bahasa Inggris mahasiswa di prodi Pendidikan Bahasa Inggris Universitas PGRI Adi Buana Kampus Blitar. Kata Kunci : korelasi ganda, kosakata, tata bahasa, kemampuan menulis Abstract: The purposes of this research tries to know: 1) there is a positive correlation between vocabulary and grammar of the Second Year Students of English Department of Universitas PGRI Adi Buana Kampus Blitar, because the coefficient of correlation of this study greater than (r) value at the level of 1% that is 0,407 > 0.345, 2) there is a positive correlation between vocabulary and writing achievement of the Second Year Students of English Department of Universitas PGRI Adi Buana Kampus Blitar, because the coefficient of correlation of this study greater than (r) value at the level of 1% that is 0,540 > 0.345. 3) there is a positive correlation between grammar and writing achievement of the second year students of the second Year Students of English Department of Universitas PGRI Adi Buana Kampus Blitar, because the coefficient of correlation of this study greater than (r) value at the level of 1% that is 0.637 > 0.345. 4) there is a positive correlation among vocabulary, grammar and writing achievement of the second year students of English Department of Universitas PGRI Adi Buana Kampus Blitar, because the coefficient of correlation of this study greater than (r) value at the level of 1% that is 0,546 > 0.3415. So it can be concluded that the hypothesis is accepted, or on the other words, that vocabulary and grammar have posiotive correlation toward writing achievement of the second year students of English Department of Universitas PGRI Adi Buana Kampus Blitar. Keywords: multiple corelation, vocabulary, grammar, writing mastery

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:998
Deposited By:FERI HUDA, M.Pd
Deposited On:11 Aug 2023 14:36
Last Modified:11 Aug 2023 14:37

Repository Staff Only: item control page