STKIP PGRI BLITAR

TEACHING DICTATION USING DICTATION DRILLS

annisa, rahmasari (2014) TEACHING DICTATION USING DICTATION DRILLS. Cakrawala Pendidikan, 16 (1). pp. 1-7. ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
76Kb

Abstract

Sebagaimana yang kita ketahui bahwa dictation adalah bagian dari strategi pemahaman listening. Dictation adalah dimana mahasiswa menerima beberapa pengucapan, menyimpannya beberapa saat di memori mereka dan kemudian menuliskan apa yang mereka dengar tadi. Dictation lebih sering diasosiasikan dengan metode-metode pengajaran tradisional, dan lebih kepada pengujian-pengujian daripada pengajaran. Mahasiswa sering memiliki banyak kesulitan ketika mereka mendapatkan tes dictation pertama mereka sehingga dosen menerapkan dictation drills agar mereka menguasai atau melatih kemampuan mereka dalam menangkap tidak hanya kata-kata yang di dengar tetapi juga ide-ide yang terdapat dalam teks dengan menuliskannya secara akurat dan dengan ejaan yang benar. Metode. Dictation drills tersebut adalah antara lain dicto-comp, cloze dictation, mutual dictation dan words-dictation-story. Kata kunci: dictation, dictation drills Abstract: As we know that dictation is a part of the listening comprehension strategies. Dictation is where the students accept some spoken input, keep this in their memory for a second and then write what they heard. Dictation is often associated with more traditional teaching methods, and with testing rather than teaching. Students have many difficulties when they have their first dictation test so the lecturer applies dictation drills in order to make students master their skill in catching not only words but also idea from the text by writing them in good spelling. There are dicto-comp, cloze dictation, mutual dictation and words-dictation-story. Key words: dictation, dictation drills

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
ID Code:282
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:17 Oct 2014 14:13
Last Modified:17 Oct 2014 14:13

Repository Staff Only: item control page