STKIP PGRI BLITAR

MPROVING STUDENTS’ LISTENING COMPREHENSION FOR SMA STUDENTS THROUGH METACOGNITIVE STRATEGY WITH ADOBE AUDITION

Saiful, Rifa'i (2014) MPROVING STUDENTS’ LISTENING COMPREHENSION FOR SMA STUDENTS THROUGH METACOGNITIVE STRATEGY WITH ADOBE AUDITION. Cakrawala Pendidikan, 16 (2). pp. 206-216. ISSN 1410-9883

[img]
Preview
PDF
65Kb

Abstract

Abstract:The purpose of the study is to describe the way how metacognitive strategy with Adobe Audition improve the students’ listening comprehension. Research design used in this research is Classroom Action Research applying a spiral model consisting of planning, acting, observing, and reflecting. Subjects of this research are the first grade students of SMA N 4 Blitar in the school year 2013/2014 class X-F consisting of 35 students. The result of the research shows that the use of metacognitive strategy with adobe audition is effective to improve students’ listening comprehension. Key words: metacognitive, adobe audition. listening comprehension Abstrak: Tujuan dari penelitian ini ujntuk mendiskripsikan cara bagaimana strategi metakognitif dengan media Adobe Audition untuk meningkatkan kemampuan siswa pada matakuliah listening comprehension. Penelitian ini menggunakan rancangan Penelitian Tindakan Kelas dengan menerapkan model spiral yang terdiri dari Perencanaan, Pelaksanaan, Observasi dan Refleksi. Subjek dari penelitian ini adalah kelas 1 SMA N 4 Blitar tahun ajaran 2013/2014 kelas X-F yang terdiri dari 35 siswa. Hasil penelitian ini adalah bahwa strategi metakognitif dengan media Adobe Audition efektif untuk meningkatkan kemampuan siswa pada matakuliah listening comprehension Kata kunci: metakognitif, Adobe Audition, listening comprehension

Item Type:Article
Subjects:L Education > L Education (General)
Divisions:Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Education
ID Code:385
Deposited By:DRS. KADENI, SE.,M.Pd .,MM
Deposited On:26 Feb 2015 12:08
Last Modified:26 Feb 2015 12:08

Repository Staff Only: item control page